شنبه 15 اردیبهشت 1403

http://www.gilanpl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=3217eeb8-3ad6-477f-aa76-cfe7d6663ee6

فرماندار فومن:شهر فرهنگی فومن نیازمند کتابخانه مستقل و استاندارد است

 

محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن :

با حمایت از ایده های خلاقانه در تبلیغات کتاب و کتابخوانی،ایجاد المان وتندیسهای کتاب

و نامگذاری میادین و خیابان ها به نام کتاب نسبت به ایجاد انگیزه کتابخوانی همت شود.

 

 

سرویس فرهنگی موج برنا - شنبه فرماندار فومن در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان؛ شهر فرهنگی فومن نیازمند کتابخانه مستقل و استاندارد است .

فرماندار شهرستان فومن در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهرستان در خور شان اهالی هنر و فرهنگ نیست گفت: شهر فرهنگی فومن نیازمند کتابخانه مستقل و استاندارد است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان، جلسه کتابخانه های عمومی شهرستان فومن روز پنجشنبه(22شهریور) به ریاست محمود قاسم نژاد، فرماندار شهرستان فومن؛ حجت الاسلام مهدی افتخاری، نماینده شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی؛ معصومه تقدس نژاد، رئیس اداره کتابخانه های عمومی این شهرستان، شهرداران شهرهای فومن، ماسوله و ماکلوان، اعضای شوراهای اسلامی فومن، اعضای انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان و اصحاب رسانه در کتابخانه عمومی شهید دستغیب فومن برگزار شد.

http://www.gilanpl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=3217eeb8-3ad6-477f-aa76-cfe7d6663ee6http://www.gilanpl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=2b53543f-f77f-435c-acbf-819a94ea3897http://www.gilanpl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=add80818-3146-42e0-9b2f-530ba06b0f0f
فرماندار شهرستان فومن در ابتدای این جلسه با بیان اینکه شهر فومن به جهت داشتن  فرهنگ غنی و پیشتازی در عرصه های مختلف فرهنگی و ادبیات و هنر نباید در بخش کتاب و کتابخوانی در رتبه ۱۳ استان  قرار گیرد گفت: شهرستان فومن نیازمند کتابخانه مستقل و استاندارد است.
شهرداری فومن زمین مناسب جهت احداث کتابخانه مستقل معرفی کند
محمود قاسم نژاد با اذعان به اینکه تنها کتابخانه عمومی شهرستان در خور شان اهالی هنر و فرهنگ نیست از شهردار و اعضای شورای شهر خواست تا نسبت به تامین زمین مناسب جهت احداث کتابخانه عمومی مستقل در فومن اقدام کنند.
قاسم نژاد با گلایه از مغفول ماندن بسیاری از مصوبات جلسات انجمن کتابخانه ها و با اشاره به تاثیر مثبت کتابخوانی در توسعه و پیشرفت کشور گفت: بسیاری از موفقیتهای علمی حاصل درست حرکت کردن در مسیر کتاب و کتابخوانی است.
فرماندار فومن: بدهی 124میلیون تومانی شهرداری به کتابخانه فومن هرچه سریعتر تسویه شود
وی همچنین با اشاره به بدهی۱۲۴ میلیون تومانی شهرداری فومن به انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان از شهرداران خواست در سریعترین زمان نسبت به پرداخت سهم کتابخانه های عمومی از نیم درصد درآمدهای شهرداری طبق مصوبه قانون اقدام کنند.
فرماندار فومن همچنین با حمایت از ایده های خلاقانه در تبلیغات کتاب و کتابخوانی از اعضای انجمن خواست با ایجاد المان و تندیس های کتاب و نامگذاری میادین و خیابان ها به نام کتاب نسبت به ایجاد انگیزه کتابخوانی در بین شهروندان ورود کنند.
مدیران شهرستان ساعاتی از وقت خود را صرف مطالعه کتاب در فضای کتابخانه ها نمایند
نماینده شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی امری مهم و ضروری است گفت: کتابخوانی امروز گمشگته در فضای مجازی است.
حجت الاسلام مهدی افتخاری با بیان اینکه خواندن کتاب در فضای مجازی در حقیقت رواج بی سوادی و بلای این روزهای اهالی کتاب است، ورق زدن کتاب  و تحقیق و پژوهش در این بخش را امری مهم و نشان دهنده درجه ای از توسعه یافتگی جوامع خواند و گفت: برای ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی از نصب تابلو و غیره دریغ نکنیم و هر جا نیاز بود از این فضا بهره بگیریم.
وی همچنین از مسئولان و مدیران شهرستان خواست تا ساعاتی از وقت خود را صرف مطالعه کتاب در فضای کتابخانه ها نمایند.
نماینده شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن قدردانی از کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان فومن گفت: باید همواره قدردان این قشر زحمتکش باشیم که علیرغم بضاعت مالی اندک این حوزه را بخوبی اداره می کنند.
تقدس نژاد: کتابخانه های عمومی فومن نیازمند توجه مسئولین است
معصومه تقدس نژاد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فومن ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولان شهرستان در این نشست گفت: شهرستان فومن علیرغم داشتن ۴ کتابخانه مستقل ،از امکانات کافی برخوردار نبوده و نیازمند توجه و حمایت مسئولان است.
تقدس نژاد با بیان اینکه مدیریت کتابخانه های عمومی شهرستان می کوشد تا با فرهنگ سازی مردم را به سمت کتاب و کتابخانه بیاورد گفت: شهرداریها علیرغم تعامل خوبی که با ما دارند نتوانستند تا امروز نیم درصد خود را به کتابخانه عمومی پرداخت کنند.
حسن آقاجانی شهردار ماسوله نیز در این جلسه از پرداخت کل سهم نیم درصد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه عمومی ماسوله خبرداد و گفت: تا این لحظه هیچ بدهی از گذشته تا امروز به کتابخانه ماسوله نداریم و از کلیه ایده ها و طرح های ترویجی در این حوزه حمایت می کنیم.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna